Deník z cesty do USA - den 23.

11. srpna 2008 v 17:49
23.den - pátek 8.8.2008
Diamond Head, Waikiki beach, deštný prales, ohňostroj
Vstávali jsme v 5:30, protože jsme se rozhodli vylézt na kráter Diamond Head dřív než bude horko a bude tam hrůza lidí. Dokonce jsme si i mysleli, že uvidíme východ slunce (nějak jsme měli pocit, že jsme to někde četli), ale nebyla to pravda. Celá túra měla asi 160 m převýšení a 2,2 km délky. Jako průvodce jsme dostali Josepha, jednoho ze služebně nejstarších Michaelových průvodců. Byl úžasný! Prý už na Diamond Head vzal celkem 30 000 lidí (a pouze 15 úrazů) a vzdáleností, co tam ušel už bys se ocitl zpátky ve státě Washington, kde vyrůstal. Co 10 - 20 minut jsme zastavovali a vykládal nám všelijaké zajímavosti. Např. o geologii a vůbec vzniku Havaje - že jednotlivé ostrovy jsou vlastně v linii, protože ze Země vede jeden sopečný sopouch, zatímco pacifická deska se posunuje, takže vždycky to někde vyvře, vytvoří se ostrov, deska popojede, pak zas nějaký ostrov atd. a je tedy možné (a dokonce už se ví, kde se to zvedá), že za nějakých 50 000 let tu bude nový ostrov. Dál nám pověděl něco z biologie - že 95 % rostlin a zvířat na Havaji dnes jsou přivezené odjinud (kokosová palma z Jižní Ameriky apod.), že spousta druhů je endemických a i ty co jsou přivezené se chovají jinak - rostliny žijí v jiném prostředí než původně, housenky nežerou listy, ale brouky, ptáci, kteří jinde lítají, tady chodí pěšky.... Taky jsme zjistili, že jsme v Polynésii, protože tzv. Polynéský trojúhelník je tvořen Havají, Novým Zélandem a Velikonočními ostrovy. Vrchol, na který jsme vystoupali, byl vlastně součástí vojenského opevnění z roku 1910 a Diamond Head ani není typický kráter, který soptil, ale byl vytvořený pouze tlakem horké páry, která se dostala k horké lávě. Takovéto hornině se neříká láva, ale tuff.
Do bytu jsme se vrátili kolem půl desáté, dali si snídani a šli na chvíli na Waikiki Beach. Ve 14:00 nás vyzvedl další průvodce s romantickým jménem Sky (Nebe) a vyrazili jsme na vodopády Manoa Falls. Jeli jsme asi jenom 5 km od pobřeží směrem do vnitrozemí údolím Manoa Valley, kde je mimo jiné taky University of Hawaii (UH) a které je pokládáno za dobrou čtvrť. Ceny domů se tady pohybují od 700 tisíc do 1 milionu dolarů, a to jenom kvůli jejich umístění, protože jinak jsou to obyčejné papundeklové domky. Cili by tam bydlet nechtěla, protože je to už pod horami a každý den tam prší. Ocitli jsme se v úplně jiném prostředí, což jsme poznali také tak, že jsme vyfasovali pláštěnky, repelenty a turistické hole (4 cm tlustá dřevěná tyč). Sky říkal, že na něm si v rodném Michiganu komáři pochutnají, ale tady ne, což je opět důkaz odlišnosti místní přírody od zbytku světa. Taťka se nenastříkal, protože chtěl vyzkoušet, jestli na něj půjdou komáři jako doma nebo naopak. Sky měl pravdu, tady je pro ně taťka nechutný. Cestou nahoru jsme se ocitli v pravém deštném pralese s liánami, obrovskými kapradinami, stromy Banyan a mazlavým blátem. S námi ve výpravě byla čtyřčlenná rodina ze Seal Beach u L.A., která nadšeně reagovala na to, že jsme z Česka. Otec rodiny je totiž napůl Čech, jeho 83 letá maminka se narodila v Československu a jako 10 letá odešla s rodiči do USA. O tom všem jsme se ale dozvěděli od Kate, jinak matky rodu, která byla velmi ukecaná, nadšeně nám vyprávěla o Praze a broušeném skle, tatínek byl trochu Beroun. Vyměnili jsme si adresy pro případ potřeby.
V 19:30 nás vyzvedl Michael, aby nás zavezl na pláž za Cili, která tam popřála Vendě k narozeninám, předala jí pár dárečků a vzápětí začal ohňostroj, který tam hotel Hilton pořádá každý pátek. Takže Vendulka měla jedinečnou oslavu narozenin - na Havajské pláži a ještě s ohňostrojem. Kolem deváté nastala Michaelova hodinka, šlo na něj spaní, takže jsme je poslali domů. Oni nás chtěli zavézt zpátky, ale pro nás bylo brzo, tak jsme se prošli zpátky domů po romanticky osvícené noční pláži. Bylo to rychlejší než jízda autem, na Waikiki je všechno blízko. Takže jsme to ještě vzali přes International Market Place - havajské stánkaře.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.