Deník z cesty do USA - den 22.

10. srpna 2008 v 10:56
22.den - čtvrtek 7.8.2008
Waikiki beach, jižní strana ostrova
Ráno k snídani holkama vytoužené doughnuty, už měly šílenou chuť na sladké. Zjišťujeme, že od pláže jsme skutečně v podstatě pár kroků a hned to odcházíme to vyzkoušet. Kačka je teda zklamaná, že je tam moc lidí a menší vlny než v LA, naopak mamka se připravovala na takovou hrůzu, že je počtem lidí na pláži příjemně překvapena. Všechno je relativní. Moře blankytné. V 1 hod odjíždíme s Michaelem a Cecilií na jižní stranu ostrova, je to jedna z jejich túr, ale na uvítanou přímo v jejich společnosti. Viděli jsme toho opravdu hodně a Kačka dokonce řekla, že je to nejlepší zážitek z celého výletu do Ameriky. Začali jsme zátokou Hanauma Bay (vyhlášená díky skvělému šnorchlování, my to máme v plánu v sobotu), projeli kolem pláže Sandy Beach (s ohromnými vlnami, ideální pro surfaře, údajně jedna z nejlepších na světě) a nakonec byli okouzleni fantastickou pláží Laniaki Beach, tam se musíme vrátit!
Naučili jsme se pár havajských slov: hono = práce, hana = zátoka, mahalo = děkuji, aloha = ahoj,
wai = sladká voda, kai = slaná voda. Zjistili jsme, jak vypadá mangovník, chlebovník, stromy se starfruity, avokády a jiné speciální stromy pro Hawaii. Ozdobily jsme se květy plumerie, bílého a žlutého zá
zvoru.Vystoupali jsme vysoko nad moře na Pali Point, kde naprosto šíleně foukalo a v minulosti se tu odehrávaly bitvy vedoucí v konečné fázi ke sjednocení Havajských ostrovů, taky na Puu Ualakaa, kde si ve filmu Blue Hawaii dělal Elvis Presley piknik. Navštívili jsme něco jako místní archeologické vykopávky - posvátné místo, něco jako chrám. Zastavili jsme se v hotelu, kde mají venku v jezírku delfíny, mimochodem je to hotel, kde měli Michael s Cecilií první rande, zásnuby i svatbu a zítra tam má dokonce přijet Barack Obama, kandidát na prezidenta USA (Cecilie se letos stala po 10 letech pobytu občankou USA a může volit). Projeli jsme národní hřbitov na kráteru Punchbowl, kde například leží jeden z amerických astronautů, kteří zahynuli při katastrofě Challengeru.
Honolulu má kolem 400 000 obyvatel, ostrov Oahu 800 000, celé Havajské ostrovy 1 200 000. Podle Michaela tu žije cca 60 % obyvatel asijského původu, 20 % "původních" obyv., 20 % "bílých" obyvatel.
Večer ještě nákup a protože je předvečer Vendiných narozenin, tak také dort, svíčky, kytka atd. Taky došlo na havajské tance - Venda v místním kroji, který dostala.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.