Deník z cesty do USA - den 15.

1. srpna 2008 v 17:00
15.den - čtvrtek 31.7.2008
Bass Lake - Yosemite National Park - Ripon (219 mil)
Před sedmou sousedi (celá rozvětvená rodina s RV autobusem, 2 stany a přívěsem) vytáhli asi 6 druhů cornflakes a začali snídat. V 8 hodin ráno nájezd watercraftů opět začal, raději vyrážíme do Yosemitu. Na silnici nás (už po několikáté) překvapuje, že když tam něco dělají, tak v obou směrech ve nde i v noci stojí člověk držící značku Zpomal nebo Práce na silnici místo aby ji vrazili do stojanu. Taková směna se musí dost vléct, obzvláště když je 35ºC a oni mají dlouhé kalhoty, košili s dlouhým rukávem a ještě přilbu a roušku.
V Yosemitu je opravdu hodně zvěře. Kromě medvědů, které jsme nezahlédli, jsme na vlastní oči viděli kojota (přeběhl nám přes silnici), několik kusů vysoké a nepočítaně veverek. Dopoledne jsme vystoupali na Glacier Point - na hranu kaňonu a měli jsme jako na dlani slavný Half Dome, je to opravdu majestátná hora. Odpoledne jsme sjeli do údolí okoknout vodopády (Bridelveil Waterfall, Vernal Waterfall) a největší žulový monolit na světě El Capitan.V Yosemite Village jsme taky navštívili Indiánskou vesnici - součást muzea. Původně jsme si představovali klasická kožená tee-pee. Místní indiáni mají ale asi jiné zvyklosti - tvar byl stejný, ale
materiál uschlá kůra stromů, takže to vypadalo dost nevzhledně, protože každý kulán kůry byl uloupnutý trošku jinak. Na závěr jsme omrkli historický hřbitov, moc hrobů tam nebylo. A když, tak na dřevěném náhrobním prkně bylo většinou jen jméno, někdy rok úmrtí a vyjímečně i rok narození.
Večer jsme se tak nějak nemohli dostat z parku - když jsme vyjeli na cestu, co jsme chtěli, tak za chvilku začali tunely. Uváděli výšku 13´, čili pro nás dobré (máme 12´), ale u 3. v pořadí najednou cedule 10´, sice u kraje , ale kdo zaručí, že prostředkem projedeme? Ještě nám znělo v uších upozornění z půjčovny nevjíždět do ničeho, čím si nejsme jití. Kvůli úzké silnici jsme se nemohli hned otočit, takže jsme (už za tmy) začali couvat na nedaleký Turnout - rozšíření silnice pro otáčení vozidel. Samozřejmě s pomocí navigačního důstojníka s baterkou venku (mamka). Ještě jsme stihli upozornit na ono riziko RV stojící na odpočivadle, ale ti se na nás překvapeně dívali, protože prý odtud dnes ráno přijeli. Když jsme se otočili a projížděli tunely zpátky, s údivem jsme zjistili, že z druhé strany jsou tunely značené oněmi 10´, takže jsme je vlastně taky projeli, ale už jsme sjeli skoro celý kopec, tak jsme se znovu neotáčeli a zvolili jinou cestu. Cesta to byla včera znovu otevřená po týdnu velkých požárů. Skutečně jsme ještě cítili kouř a každých 500 m stálo na kraji silnice hasičské auto v plné pohotovosti. Jinak silnice ale vedla vcelku neobydlenou oblastí (jen sem tam nějaký motel), takže nás dost překvapila značka P + R (park and ride), která většinou označuje sběrné parkoviště u velkého města s tím, že se "park" auto a "ride" městskou hromadnou dopravou. Zprvu nám to v té pustině nedávalo smysl, ale když jsme si uvědomili všechny kolokace slovesa "ride", tak jsme si onu značku vysvětlili jako "Park the car, ride a horse".
V Modestu nás Wal-mart s nocováním zklamal (No RV parking), přešli jsme na jinou značku - Flying J.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.